Tuesday, September 02, 2008

Jag har kommit hem nu

Med andra ord ska jag försöka hålla mig något så när uppdaterad här. Komma med lite påståenden som "avokador är som gjorda för guacamole" eller "hon var så fransk att hon till och med hostade på franska."
Jag har lite längtat efter det här, att komma tillbaka till Finland och slippa svettas. Tillbaka till morgonkaffet och prylarna. Och nu när jag är här saknar jag bara Guatemala. Jag har till och med redan letat upp ett nytt projekt i vilket man jobbar med djur och mailat och frågat vad det kostar och om jag kan komma i oktober eller november, haha. Inte för att jag har tänkt åka. Men som en backup om det skulle hända något så drastiskt som att jag verkligen inte skulle stå ut med livet i Helsingfors. Man måste vara beredd på allt, annars lever man inte. Man måste ibland kolla vad vissa flygbiljetter kostar, inte för att man ska åka, utan för att man helt enkelt måste kolla vad de kostar.

No comments: