Wednesday, July 13, 2011

BEFÄNGDA SAKER JAG SKULLE VILLA GÖRA PÅ JOBBET

Såhär när man sitter och gör tyst pappersarbete kommer jag alltid att tänka på saker jag skulle villa göra men som man av olika anledningar sen ändå sällan gör. Därmed en ny lista:

BEFÄNGDA SAKER JAG SKULLE VILLA GÖRA PÅ JOBBET
1. Klippa håret i olika längder med kontorssaxen och sen bara gå omkring som om ingenting hade hänt
2. Säga "Wait a minute, just ready" medan jag spelar Bejeweled i kassan och sen vänligt bemöta kunden och säga "Nope, not a new high score today either. One ticket for you?"
3. Laga en riktigt komplicerad lunch - en marinad som ska stå med köttet i från och med morgonen, sen ska köttet vändas varje halvtimme innan lunch och sen ska en potatisgratäng gräddas kl. 11.15 för att bli klar till 12.00, samt köttet ska kokas på låg värme i gjutjärnspanna.
4. Gå inför att från och med nu köps här bara fair trade-kaffe och ekologisk mjölk. Inget befängt med den saken alls, förresten. Det där ska jag nån gång göra, sen när jag får mitt "riktiga" jobb, hehe.
5. Införa fredagsöl, dvs sista timmen på jobbet får alla en öl. (Det här är vardag i Danmark.)
6. Bjuda på spacecakes till morgonkaffet (ödesdigert, men SÅ värt det)
7. Spela porrfilmsmusik på riktigt låg volym i högtalarna
8. Ge ett presentkort till Vapaa Valinta åt chefen.
9. Svara i telefon med orden "idag tar vi tyvärr inte emot några telefonsamtal".
10. Gömma mig under disken vid kassan och sen stiga upp därifrån som om inget hade hänt när nån kund dyker upp
11. När någon frågar om vad nånting kostar, låtsas fråga en osynlig kollega bredvid "minns du Laura vad det kostade" och sen vända sig mot kunden, "ajo just det, tre euro var det"
12. Rulla ut en röd matta inför nån random kund som kommer in
13. Ringa upp alla i hela personalen och säga "Ja hej, jag vet att jag har gjort fel. Jag skulle bara ringa och berätta om det för alla idag, att jag medger! Nu kan ni sluta prata om mig, jag VET att ni alla pratar om mig. Och ja, ni har rätt! (snyft) Jag är en IDIOT! (skrika, låtsashulka) Fast vad kan jag göra?! (hysteriskt) Jag kan bara såhär mycket, förstår ni det?! Jag kan bara såhär mycket!"

9 comments:

M. Lindman said...

Haha, briljant! Din lista får mig att vilja skaffa mig ett riktigt jobb. Och den känslan infinner sig banne mig icke ofta. Älskar dina scenarion, speciellt den med lunchen och röda mattan. Ska kanske skriva en egen lista!

ponks said...

Jee! I väntan på din lista.

jimmy said...

Ha! Den där med den osynliga kollegan har jag gjort när jag var sivari-vaktmästare nån gång. Det var uppfriskande. Men egentligen inte alls så konstigt, med tanke på att det var ett musikinstitut och en av mina huvuduppgifter var att vattna husets pianon och flyglar en gång i veckan.

ponks said...

Haha. Så du menar att du började ha osynliga kollegor sådär automatiskt, för att du annars bara ensam skulle gå omkring och vattna pianon?

jittermouse said...

ROTFLMAO!!!! Diggar verkligen den där porrfilmsmusikidén, men allting låter hysteriskt roligt. X) Åh, fler folk borde tänka som dig! :D

Vafan..? Vattna pianon..? 0.o

ponks said...

Pianon har ibland nån såndär burk inuti, den ska fyllas med vatten för att dom inte ska torka ut (så har jag förstått)

jimmy said...

Jepp, på mina axlar vilade 21 törstiga pianon med varsin pianofuktarburk inuti, som med tre olikfärgade lampor meddelade graden av sin törst. Inte undra på att det började slira. "Vad tror du Conny, är det där en gul lampa på gränsen till rött eller på gränsen till grönt? Ja du har så rätt, bäst vi fyller på lite bara för säkerhets skull."

Speciellt kul att prata med Osynlige Conny när nån stackars elev satt och väntade på sin pianolärare. Hoppas ingen blev traumatiserad bara.

ponks said...

HAHAHAHA! Jo, inte underligt att man börjar utveckla osynliga bekantskaper om man är omgiven av 21 törstiga pianon.
Jag brukar automatiskt börja tilltala mig själv med "vi" när jag är ensam en stund, dvs "vi gör såhär" och "vi tar soppa idag" o sådär. Lite schizovarning kanske, men ack mer underhållande än att bara va ensam.

NaNaVa said...

Hahahaha, hur låter porrfilmsmusik förresten?