Sunday, August 28, 2011

Svampomania



Don't try this at home. Or anywhere.











Så börjar sommarlovet ta slut. Det har varit kort och intensivt. Jag har plockat på mig av skogens frukter och haft så mycket överskottssvamp att de bokstavligen började ruttna så jag fick slänga ut en del. I ugnen fick jag skrapa loss en förkolnad svampmassa som hade fallit från plåten. Ironiskt nog har jag inte tagit nästan en enda bild på de svampar jag äter, utan mest sådana här andra, giftiga saker. Allt som är giftigt är snyggast, det vet vi också från bland annat grodor, eller varför inte mänskor.
I världen händer det konstiga saker. Naturkatastrofer och ekonomiska besvär. Det är skönt att vara i en idyllisk bubbla dit inga riktigt stora stormar eller jordbävningar når (peppar peppar). Men med hösten kommer så mycket nytt sen igen. Förbannat mycket nytt.

Till sist igen en bild på hunden som den här gången doppar sig i en annan vik.

2 comments:

Unknown said...

Snygga svampar, minsann! Börjar få skogsabstinens efter 2 veckor i stan.

Mr. Clean said...

Att plocka svamp är arbete det med - härmed tilldelas du honorär-proletärstatus för dina skogsansträngningar!