Saturday, December 17, 2011

Annan julkalender, lucka 17

17. Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.
Det finns många alternativ för hur en perfekt dag skulle kunna se ut, faktiskt så har jag perfekta dagar nästan varje dag nuförtiden. Att hur gick det till? Int vet jag. Det är väl lugnet före stormen. Nå, vi tar en lat version av perfekt dag: Först vaknar jag och har inte bråttom alls, ligger en stund i sängen, stiger sen långsamt upp, lagar gott kaffe och så får jag allt vad jag vill ha till frukost: krispig baguette och många olika ostsorter, grönsaker och tomater. Sen får jag ta hand om blindskolans barn och åka på tivoli och fara runt där i en massa maskiner, barnen tjuter av skratt och alla är nöjda och vi äter pizza på nån annans räkning. Och sen får jag åka ner till Vessö och simma över viken för vattnet är varmt, hunden orkar ännu simma med, J är med och bygger staket och hugger ved och gör sånt där som han blir glad av, och till sist hinner vi ännu med en promenad och ack en sån solnedgång. Och sen kommer det en bra film. Och jag läser Kerstin Ekman tills jag somnar och boken faller över mitt ansikte så att nån annan får plocka bort den.

No comments: