Saturday, January 21, 2012

Varför jag ska köpa radio:

Shit! Nu händer det grejer alltså. Nu kokar det i dom stora grytorna. Nu är Megavideo nere. Piratebay tidigare i veckan, och så nu; Megavideo. 20 nya tweetar i minuten, folk som inser: "I DIDN'T REALISE MEGAVIDEO HAD BEEN SHUT DOWN TOO, OMG NOOOOOOOOOO."
Jag kommer att tänka på ett scenario: Man skulle sätta på datorn, ansluta nätet, öppna Chrome, men nä, att no connection. Förtvivlat skulle man dra in och ut mokkulahelvetet, svära och försöka ändra på inställningarna, vånda sig över macen, prova PC:n, stänga av, prova igen - förgäves. Man skulle prova hos nån annan och upptäcka - inte fungerar det här heller. Man skulle gå ut, till skolan kanske. Till datasalen kanske, eller ASA-huset. Nån skulle ha hört att internet är nere. Vadå att internet är nere? Ja, att internet är nere, att nån har släppt en brakskit över dom stora servrarna, ingenting funkar. Det finns ingen Facebook att kolla, ingen nät-HBL, ingen Iltalehti, inget väder att *egla, ingen blogg att skriva. Man skulle få sätta på radion och gå till nån som har teve och lyssna där vad dom har att säga, läsa morgondagens tidningar. Det skulle vara lite som bombhot eller strömavbrott. Folk skulle måsta samarbeta. Man minns ju inte alls hur man gjorde innan ens!?
Tanken är naturligtvis skrämmande men också jävligt spännande. Det skulle spritta i benen på en, rycka i muskler som inte har använts sedan 1994. Nånstans i en skulle nån liten jävel ropa att är jag fri nu? På riktigt?


Såhär står det i rutan när man försöker gå til megavideo dot com.

Det fånigaste tycker jag att är de där amerikanska örnarna som spänner ut vingarna för att visa hur superscaryga dom är. Kommer ju direkt att tänka på mina kakaduor som kör med exakt samma trick:
Oja oja, jag är en skitfarlig stor fågel, se sån wingspan jag har, helt crazy



*Att egla,
dvs att googla vädret. Verb efter Egil Green, väderentusiast och min far.

No comments: