Monday, March 19, 2012

Hundnytt


Jag lovar att återkomma så snart mina hormonnivåer något så när har återgått till de normala. Just nu kretsar nämligen allt kring HUND och det kan ju bli lite enformigt i längden.. både att tänka på, skriva om och läsa om.
Men allt har gått bra. Hunden är förvånansvärt lugn, men också lekfull och full av fån. Det är faktiskt sällan jag har träffat ett sånt förtjusande exemplar av valpflicka, så jag kan inte annat vara än lycklig över mitt snabba beslut. Men jag har också varit lite paff. Paff över hur mycket uppmärksamhet en valp behöver, hur mycket man borde veta, hur skärpt man borde vara hela tiden för att saker ska gå rätt till och paff över att upptäcka att man (precis som jag ju visste) inte kan gå nånstans mer om helgerna om man inte har fixat hundvakt, jag menar ut och se nåt band eller ta en öl eller så. Istället går lördagskvällen åt till att stryka längs med husväggarna och hoppas på att hundfan ska skita så att man inte behöver upp halvsex.
Sen har jag varit helt slut och kroppsligt utmattad, och ramlat i säng vid tietiden, nånting jag annars inte gör om jag inte är sjuk. Det är ett nytt liv, och spännande. Konstigt att konstant vara iakttagen av ett par bruna, uppmärksamma ögon. Man får se till att inte få nån egostörning, att missuppfatta att man är nåt märkvärdigare än man i själva verket är bara för att man plötsligt har en ofrivillig lärjunge.
Tack och lov blir hunden äldre. Tack och lov är det snart vår och sommar.

3 comments:

M. Lindman said...

Fint skrivet!

ponks said...

ojdå. tack m:)

jittermouse said...

"Full av fån", ROTFL!! X) Men så är det ju! Så.. fin.. hund. 0.0 Önskar att jag kunde ha en själv, så jag njuter av hunduppdateringarna.