Sunday, April 29, 2012

April

Så har den här månaden gått till historien utan att ha ställt till med så värst mycket. Usch så uppgivet det där nu lät. Men jag börjar liksom fatta att nu är det snart sommar, den kommer med sina nöjen och sina pissluktande olyckor.
Den här månaden har jag åstadkommit en hel del. Bland annat har jag kurerat ett svampinfekterat hundöra med äppelcidervinäger. Trodde nog inte riktigt på det själv måste jag erkänna, men visst attan gick svampen om på några dagar bara. Utöver det har jag gått otaliga kilometer, säkert fler kilometer än jag nånsin tidigare har gått i mitt liv på en månad. Under dessa promenader har jag försökt fota lite, för att minnas att man går och vart man går.


Dom bygger om gården där det bott en gammal gubbe som tittat misstänkt på allt. Undrar just var han nu håller hus/om han har sålt huset/om han är nån annanstans och tittar misstänkt på saker.
Ett sånt där hus i Lonttis


 Här går man mellan husn i Lonttis
Här har dom ritat på väggen. Och det verkar inte störa nån. Konstigt, det är ju ändå ett trähus, dom ska ju vara PITTORÄSKA.

Här dundrar tåget ut genom Lonttis

Mili tar en svängom vid postlådorna
Fjutte undrar om det är nåt bra på teve ikväll
Mili har hittat en handske igen
 Ett hus som var fult

En avlagd butik med en groda på dörren
Mili and the train

Vattenverket, eller vad det nu är, det där runda huset mitt på ängen dit mot Halis

Mili illustrerar väggmålningarna

...och drar opp handskar. Jag fattar inte hur den kan hitta handskar överallt.

Ett rör

 Ett rör och en hundröv
Ett fint hus i Raunistula
Mili hittar omväxlingsvis vantar

2 comments:

M. Lindman said...

Fan så fina bilder! Det pirrar i fötterna ju!

ponks said...

Nåh, tack! april är en fin månad. mycket torrt gräs, lång sikt när inte löven är "i vägen". inga odörer ännu, inga fyllon som slagit läger o kackar i buskagen.