Thursday, August 09, 2012

Skogsrapport

Jag ska snart posta lite bilder från Sverigeresan, eftersom där fanns en del pärlor, faktiskt! Innan dess kommer lite stämningsbilder från Vessöskogarna, där jag befinner mig just nu. Har gått omkring och plockat kantareller mer eller mindre konstant, och sett på teve (alltid en upplevelse).

En övergiven skogsstuga med tak som brakat in

Skogsstugans intakta rum

De alldeles fantastiska kantarellerna. Finns helt sjukt mycket här just nu. Bara att braka in rätt i skogen, gå lite och så uppenbarar de sig. Mili släppte nästan en lort över en kantarellgrupp. Jag var orolig, men slutet var gott.

Sol genom träd genom myggfönster. Lager på lager på lager, sånt gillar jag.

1 comment:

M. Lindman said...

Fina bilder, speciellt den sista, wow vilket trollskt ljus!