Wednesday, September 12, 2012

Bloggmuppar och annat löst folk

Huj, jag fick också en annan insikt i Hesa i lördags. Det var den att folk med bloggar verkar leva lite mer nedtonat. Vad jag menar? Ja, jag märkte bara att jag instinktivt nosade mig till de som hade bloggar och de som inte hade bloggar, eftersom det var en jädrans skillnad på dom. Ratata-folket var ganska snälla och fogliga på nåt sätt; de var mer måna om vilken bild de gav av sig själva. Kanske de var mera medvetna om att de skulle komma att skämmas för eviga tider om de skulle dra underbyxorna över huvudena och hångla upp kaverins boobies. De som sen å andra sidan inte hade någon blogg (vad jag vet), ja - det var dom som drog underbyxorna över huvudena och hånglade upp kaverins boobies.

Ja, eller så är det bara någo slags kulturskillnader som jag inte känner till, typ skillnaden mellan "vi som knarkar", "vi som knarkar utan att berätta det för någon", samt "vi som knarkar sånt som inte räknas till knark" och "vi som knarkar läkarens föreskrifter".
Jag blir aldrig klok på Hesa. Inte på nån annan stad heller, för den delen.

No comments: