Thursday, September 27, 2012

Rapport

Kyllä tää hienoo on. Att vakna opp och för första gången i höst måsta ha kökslampan på fast det är morgon. Och kaffefiltret var slut så jag hamna återanvända ett gamalt. Och äpplena mjölar ihop sig i skålen. Och när det tycks mörkna ute, inte ljusna som det borde. Och hunden är tyst i soffan, och papegojorna sitter på burtaket med halvöppna ögon.
Jag ska skaffa nya dynor. De gamla var pinsamt fläckiga, nån måste ha svettats extremt. Jag slängde dom i smyg så ingen skulle se. I natt sov jag för en gångs skull gott, somnade till fotbollsmatch, vilket är typ det bästa jag vet att somna till. Manchester United vann igen, inte mig emot.

2 comments:

Svante said...

Man kan använda ett hushållspapper i stället för filter :)

ponks said...

Har försökt, men pappret gick bara sönder, poro överallt, har inte vågat testa sen dess. Och tänker mig lite att - om hushållspapper fungerar, så varför finns det då filter överhuvudtaget?
;)