Wednesday, September 12, 2012

Tillstånd

Ska jag berätta om en krapula som nu varat i 4 dagar? Det är en sån krapula som man misstänker att inte längre är en krapula, utan som har blivit något som numera är ens normala tillstånd. Dvs nu ska jag för evigt släntra omkring svart i ögonen efter att ha stigit upp från en stol, ständigt fånigt leende och alltid svettig bara efter att ha gått upp ett par trappor, till exempel.
Nå väl, men såhär kan man också leva. Jag tar hellre det här än en depression.

Helgen gick i ett töcken av extas, den åt upp allt jag hade så att jag nu då är den urvattnade grönsakslåda som jag känner mig som. Jag tänker ibland att livet, det är just ett sånt här pendlande mellan eufori, desperation och där emellan; den här vardagen som varken ger eller tar, som är som ett stort hjärta som dunkar långsamt och bestämt, men med ett våldsamt tryck.
På något sätt tror jag att den här hösten kommer att bli bra, i alla fall om den här harmlösa krapulan får fortsätta.

4 comments:

John Dantzer said...

What is Krapula? Haha. Is it like dracula but full of crap?

Peppe said...

Magnus kunde skriva exakt samma inlägg (om han kunde skriva som du).

ponks said...

Hihi, ja se dessa mirakel. Förresten fattade jag först i lördags att det var Den Magnus som var Din Magnus;)

Jorg: Krapula is another word for hangover.

ponks said...

...which is, just like Dracula but full of crap. LOL.