Wednesday, October 17, 2012

Oktober

Idag tog jag mig en lång promenad ut till området bakom Halis, dit bakom forsen och det (oj, vad bra jag är på stadsdelar och sånt där). Det börjar bli riktigt skoj nu när hunn har blivit så gammal att den orkar typ vad som helst. Var med om två regnskurar, en crazyregnbåge, en avstäng färja, många hästar, en spionerande katt och ett uppsprickande molntäcke. Det är fina tider, fint att vara ute. Jag andas djupt när jag är ute, ett bra tecken tror jag.

Vackert var det i skogen.
Mili dyker in i gambelgräs

Ser ni katten?

Hade tänkt ta den här färjan över till andra sidan, men den var stängd. Det är en sån där färja som man vevar sig själv över med. Häftigt värre.

Sen kom en regnskur, och efter skuren; crazyregnbåge i alla regnbågens färger.

Och så blev det fånfint vid ån
Och sen drog sol och moln till med ett sånt här spektakel med strålar och ljusfigurer på linsen, fotografen bara skaka och dreglade.

En annan var också ute.

Såg en traktor med registerbokstäverna JAG. Det var roligt det. Här plogar jag.

Mili kör "what the fuck is that"-reaktionen på häst

En skylt som var minst sagt illfari.
Och sen gick vi över Halisbron, symboliskt for folk omkring och det rykte från skorstenar som ett tecken på att man är på väg tillbaks in till stan.

På hemvägen gick det livat till; jag cyklade och en annan sprang.

2 comments:

M. Lindman said...

Fin text & fina bilder! Blev promenadsugen. Såg det skumma vädret med regnsolhimlen där jag satt på min jobbstol. Drack sjätte koppen kaffe och tänkte att oj fan vad man blir faststansad möblemanget.

ponks said...

Tack! Ja, ibland har man turen att vara ute just när det händer.