Thursday, January 24, 2013

I min väska


Fick den här idén av Linnea som minsann hade stilrena saker i sin väska, tänkte att jag absolut måste göra det här själv innan jag får för mig att tömma eller på nåt sätt manipulera innehållet i min väska.
Så att, här kör vi. Innehållet i min väska den 23.1.2013, uppe från vänster:

- två hundkakkapåsar
- en ihopskrynklad näsduk
- tre eller fyra kassakvitton
- en kong (grej som man fyller med t.ex. hundkorv, fryser ner och sen får hunden slicka i sig innehållet och har underhållning i minst en timme. I know: hundägare = pure craziness...)
- en tom reissumiespåse
- häfte (Med FC Kaiserslautern på pärmen, don't ask me why)
- biisilista med låtar & tonarter för mej
- en Happy Meal-björn som jag fick skickad åt mig från en holländsk kaveri
- minnessticka
- näsduk med än 2-3 brödbitar som jag tog från Arkens matsal idag (nolot)
- en jättebra serie som jag klippt ut en gång (jaså där var den!)
- Tre kulspetspennor
- En utriven tidningssida med en hastigt ihophafsad serieskiss (den är bra SOM FAN, you'll see)
- Ett tuggat tuggummi
- En sån där liten metallplupp som fungerar som bakdelen på en pin
- En sån där prislapp som finns på löstobak (eller vet inte om detta hör till kategorin "rosk", det kanske kassakvittona också gör för den delen)
- Min Hitta Nemo-plånbok (jo, jag är 32 år. Den plånboken skulle egentligen bara vara tillfällig, men ni vet hur det gick)
- Två engångslinser

USCH, så slarvig och osexig jag är, förresten. Vilket FRUKTANSVÄRT väskinnehåll! Fy skäms. Och jag som ska vara i mina bästa år. Nej nu får jag ta och göra något åt det här.

3 comments:

linnea said...

HAHA GUD alltså jag lyckades på något sätt översätta "hundkorv" till "hundBAJSkorv" och jag satt här med den här minen på: http://0.tqn.com/d/webtrends/1/0/K/A/-/-/raisins.jpg
och jag tänkte att det där med att "Hundägare = pure craziness" var ju ändå en ganska stark eufemism, haha.

Frexten brukar nog mina väskor vara betydligt stökigare men jag har börjat städa dem på sistone för jag varierar så ofta, så då åker alla cigghalvor och kvitton (med tuggumin i) och halvsmultna halstabletter ner i roskisen!

linnea igen said...

Usch så prutthurtigt det där sista lät. Jag är bara så nöjd över att jag hittat ett sätt att låtsas vara lite ordningssam på åtminstone ETT ynka lilla plan i livet.

ponks said...

Nåmen herriguuud, nån gräns alltså! HAHAHAHA, man fyller kongen med hundbajskorvar. Håhåhåhå- Nu blev det roligt här i lådan.

O nä och jo, det händer ju att man städar väskan nån gång när man åker buss eller sådär, efter det är det ju fin ordning i väskan i några timmar :) Jag har förresten också gått in för att bli lite mer ordningssam nu när jag ska bli sambo (med OCD-J) och allt. Det funkar lite ibland.