Tuesday, February 26, 2013

Sådärja

Nu jävlar händer här grejer alltså! Det är nog helt galet, sånt här flyttande. Jag visste väl att allt skulle bli nytt och annorlunda, men hade inte en aning om att saker kunde bli SÅHÄR nya och annorlunda. Nåja, det lugnar väl ner sig. Flyttade alltså alla grejer på fredag och sen dess har man bokstavligen bara påtat och fixat. Jag har gått igenom alla mina förbannade papperslappar, brev och elände, satt i lådor och slängt bort onödiga saker, kläder och prylar, har ännu två jättekassar kvar och sen kan jag äntligen kanske koncentrera mig på annat. Men jävlar, vilken eld i baken vi fått! J har snickrat hyllor och skurat bastulav, vi har scoutat i förrådskorridorerna och burit upp krukor och stolar, vi har köpt gardiner från Frälsningsarméns lopptorg och hängt lådor på väggarna i vilka vi ska bygga någo slags konstiga dock- och actionmanscenarion. Jag tänkte pyssla ihop en vessaskylt som det står typ "kakka", "lorthålet"eller "skitrummet" på, nåt sånt. "Dom kallar oss bajs". Varje kväll medan vi har suttit och återhämtat oss från dagens vedermödor har jag haft nån slags strumpa i hand, sytt ihop hål som behöver lappas. Det känns för fan som om man hade vaknat upp från nån slags koma. Jag kan inte begripa vad det var för fel på mig innan; satt hemma i mina lumpor och spelade nåt jävla pointless spel, lät disken ligga, lät livet stå. Vadå verklighetflykt? Helt sjukt när jag tänker på det.
SÅHÄR ska det ju vara.

1 comment:

Network Ace said...

Nice blog...weldone