Wednesday, July 03, 2013

Fenominal dag

Det här har tamejtusan varit en bra dag. Den började med att jag fick ett jobbavslag och ett jobbförslag, och det sällsynt goda med sådana nyheter är att den negativa nyheten för en gångs skull inte spelar någon roll för att den positiva vinner; nästa vecka ska jag på skärgårdsläger med handikappade! Till Kökar med båtar och allt. Urspännande och lite skrämmande så klart, men det här är just vad jag behöver. Höll redan på att bli lite desperat av tanken på att enbart hänga hemma i lägenheten utan jobb i ännu ett par månader.
Självfallet var det inte via arbetsförmedlingen jag fick jobb, utan via en vän. Tackar min lyckliga stjärna för att jag är finlandssvensk (och äcklas samtidigt av mig själv, brr).
Sen jag fick nyheten om jobbet var det som att allt har setts på genom granngula solglasögon. Intervjuade en tjej om Roller Derby till Blemma och det var faktiskt riktigt roligt och inte angstigt alls. När jag var yngre jobbade jag till och från på tidning, intervjuade och skrev av bara farten, men nuförtiden ska tydligen allt vara förknippat med någon form av traumor. Hur som helst, så var det roligt att prata och intervjua och skrivandet gick sen lätt.
Utöver dessa prestationer har jag ritat lite serier och läst lite i en tysk bok. Dessutom jobbar jag på ett omslag för ett Jeppisbänd, för att nu dra till med lite detaljer om vilken effektiv typ jag är just nu. Ni fattar att jag är stolt över mig själv.
På kvällen åkte vi och spelade tennis med J, och så hittade jag en fyrklöver i gräsmattan. Den satte liksom pricken på i:et i ordet fenominal.

No comments: