Wednesday, July 03, 2013

Två saker jag måste bli bättre på

1. Att förstå att "det som är nu" inte varar för evigt, inte uppgå i stundens känslor alltid - bli bättre på att se helheter.

2. Lära mig att göra saker för att jag vill det och för att det är givande för mig själv, inte för att nån annan ska tycka att jag är fantastisk. Vi lärde oss i Konstskolan för tie år sen att kreativ, det är man när man gör saker oberoende av andra, när man bara gör utan tanke på vart det kommer att föra en, hur många likes det kommer att få. (Antar att internet var ganska nytt den tiden då den grejen formulerades).

Och så en tredje sak, men orkar int ändra på rubriken nåt mer:

Måste sluta STRESSA. Stress för en ingen annanstans än närmare graven. Så att, sluta stressa över sånt som du ändå inte kan påverka. Grejerna du ska göra blir inte bättre av att du ligger vaken om nätterna och schematiskt går igenom handlingsprocessen — tvärtom.

ÅHÅ. Det tankestrecket blev minsann långt. Alt-shift-bindestreck, min själ.

No comments: