Wednesday, August 28, 2013

Och här framöver

Dagens ramaskri: att jag i vissa situationer har en tendens att avdramatisera eller aktivt glömma bort hur det egentligen är eller vad som egentligen måste göras, allt för mitt eget välmåendes skull (ungefär som att lägga en våt kompress på en överstressad och psykotisk småbarnsmamma som kollapsat i tamburen, skillnaden är bara att jag varken är överstressad eller småbarnsmamma, men eventuellt lite psykotisk).
Nu har jag "upptäckt" att det krävs 25 p grundkurser i år (hör till magisterexamen, jovisst) så jag tänkte läsa religionsvetenskap! Ett program som lyder: Introduktion till religionsvetenskapen, Islam, Judendom och kristendom, Hinduism och Buddhism samt Nyreligiositet/samtida religioner vill jag ju bara inte missa.
Hur jag ska finansiera detta/lyckas med det här på ett år tillsammans med gradu, laudaaaattthurseminarium och andra kurser? Öhm, lite ströjobb, extrem snålhet och succé på andra plan.

No comments: