Monday, October 28, 2013

Lvmen: Mondo


Vi har varit på miniturné i Pieksämäki och Jyväskylä. Det var väldigt lyckat sådär på det stora hela; mycket öl och trevligt folk, emellanåt lite finsk-blackout i huvu när jag fortfarande inte uttrycker mig helt obehindrat. Emellanåt fejdar jag bara ut i nåt alternativt universum när jag inte orkar och kan följa med i alla snabba diskussioner. Men i like it på finska alltså! Det e nog så annorlunda meininki än med finlandssvenskar och jag gillar ju faktiskt bådadera, ska jag erkänna. Nog älskar jag ju alltid svenskan mest eftersom det är på detta språk som jag kan uttrycka mig så det bara schwungar i lampskärmarna av alla uttryck jag åstadkommer.
Vi spelade också semi-bra, lite på plus gick vi till och med, vilket inte är en självklarhet då man är ett pyttelitet, halvpopulärt band. Fick sova i ett sunkigt hippiekollektiv där det låg folk på sofforna och en skiva spelade på loop HELA natten. När jag vaknade var jag övertygad om att den här musiken ovan var den bästa jag har hört på länge. Har nu bara valt en slumpmässig låt från skivan Mondo eftersom jag i skrivande stund inte orkar leta fram den bästa.

Det bästa som hände under helgen var när ett par typer som vanligt trodde att J var 19 år och sa att "du kommer nog att bli någo du" varpå J, 35 år svarar att han redan är något; han är städare.
Den där dialogen kan sen underhålla mig! Gång på gång på gång måste jag tänka på den igen och igen.

No comments: