Tuesday, October 15, 2013

Ponnysvans!

Roar ibland mig själv med att tänka på att det är rätt komiskt hur en så totalt självupptagen människa som jag kan bry sig så lite om sitt yttre. Mitt hår: en katastrof. Alla frisyrer jag haft har jag orkat sköta om i 2 dagar, sen blir det bara ponnysvans (när använde du det ordet senast? Va? Ponnysvans!) Nuförtiden: knoka. Mina kläder; knappt nån uppdatering sen nittotalet. Ah nittiotalet. Ibland när jag sätter på mig lite mascara, skjorta och vettiga byxor får jag för mig att jag lyser upp ett helt rum, så vacker blir jag. Som en adertonhundratalsmålning. Nu har jag blivit lite småfet så jag är ju inte som klippt och skuren ur en katalog (längre). Tänk om man hade orkat bry sig om sitt yttre.
(Ta det här inlägget med en enorm skopa salt.)

6 comments:

walopää said...

i rumänien var du inte direkt småfet, av bilden att döma. och det är ju inte värst länge sen. ifall du inte består av enbart fett och ben då. det är inte sent alls att börja träna lite. kanske en bra idé. helt ur hälsosynpunkt bara menar jag.

ponks said...

jag vet inte alls vad jag består av men jag tror det är typ gas :). men att säga att jag e småfet, var en beklaglig överfrift. Jag får bara inte fast knappen längre på vissa byxor (och andra undviker jag helt).

Bohemian Maggie said...

Hehe, jag ber alltid om en "lättskött" frisyr när jag är hos frissan. De brukar lyda ganska bra, men egentligen sku jag ju vilja ha nåt mer kreativt än ponnysvans. Nåja, nu har jag ju , eh page?

ponks said...

Page är väl en ganska bra kompromiss mellan lättskött men ändå lite frisyr!

walopää said...

nu är det bara att säga till om du inte vill ha fler goda råd. men gasen kan ha mycket med glassen o bullan att göra :P
och nu ska jag säkert som attan se till att få igång en egen blogg så kan jag sluta skriva allt jag har på hjärtat här på din!

ponks said...

Jag tar gärna emot goda råd så länge dom bara kommer! Och jo, jag vet precis vad jag borde och inte borde äta. I ungdomen var jag hälsoentusiast men det har spårat ut till förmån för "livets goda" (som bullaglass).
Ser SÅ fram emot din blogg och kommer antagligen att bli en ivrig följare!