Wednesday, October 23, 2013

Religion och dittan och dattan

En dag som har tett sig som en grumlig mjödflaska, fastän vi är långt, långt från allt vad mjödtider heter och innebär. Bara EN dag till – några timmar till av medhårsstrykande text om symboler, riter, religion och kön, religion och dittan och dattan och så får jag i morgon, hetsigt åtta-på-morgonen-uttrycka mig om vad jag lärt mig under de här senaste dagarna, fan LÄNGTAR. Av den simpla orsaken att då är det här läsandet över. SEN kan jag börja koncentrera mig på annat: gradun.
Om exakt 1,5 timme ska jag stå vid ASA-biblioteksdisken och nattlåna den sista boken jag behöver. TA DEN INTE IFRÅN MIG om du första årets religionsvetare läser detta.

Och annars, annars så hittade jag en festlig bild.

3 comments:

walopää said...

När det finns ordet paradise i namnet på ett bostadsområde ska man ana ugglor i mossen

ponks said...

så e det.

ponks said...

En av de sunkigaste badanläggningarna jag nånsin har besökt hette förresten "Valle Paraiso". Eländigt, o hälften av barnen spydde efteråt.