Saturday, December 28, 2013

Första gången jag blev kallad "fat ugly bitch"

Med risk för att bli betraktad som en som verkligen inte har något liv alls, så måste jag ändå skriva om dagens helt unika spelhändelse. I Bingo Blitz är grejen att avancera genom att få olika kollektioner ihopsamlade. Man samlar helt enkelt på olika meningslösa virtuella prylar ända tills man har en kollektion full, varpå man får mer credits att spela bingo för och så börjar man "binga" på nästa rum. Folk blir helt nippriga av det här, vissa prylar är "HTG":s (hard-to-get) och om man i spelet har råkat få dubletter av dessa så gäller det att byta till sig prylar med andra och på det sättet köpslår man sedan med folk så att man kan...
...ok det här låter nu alldeles för vansinnigt för att jag ska sätta mer textrader på det.

HUR SOM HELST så dök det igår upp en Johnathan som jag skulle byta till mig en pryl med, dealen var att jag ger honom en och får en annan i utbyte. Det här brukar funka smidigt och snabbt och det har aldrig skett att nån jäkel inte skulle ha skickat sin pryl när man väl har skickat sin egen. Nåh, den här jäveln (första KARLN som jag för övrigt har varit engagerad i när det gäller spel - brukar annars instinktivt ty mig till andra kvinnor, dels för att kvinnor spelar såna här idiotiska spel mer och dels för att man har en känsla av att man kan lita på kvinnor - i SYNNERHET efter dagens händelse).
Nå väl, jag skickade min grej och så påstod han att han inte hade fått den. Det händer ibland att spelet laggar och att grejer inte kommer fram, så jag tänkte att det tar väl en stund. Ändå verkade den här typen lite mysko, hade profilbild av ful blå "high times"-symbol. Jag bråkade lite och frågade med jämna mellanrum att "nå, fått den redan" och "nå, ska du inte skicka snart" men han verkade bara undvikande och besvärad. Så småningom såg jag att han redan hade sin jävla kollektion färdig, blev sur och skrev nåt ironiskt i stil med att "i see you already have your collection and didn't send anything to me, well that's fine, good luck" eller nåt sånt.

Varpå han skrev:

f u b

Jag visste instinktivt att det här var något fult, men fick ändå googla uttrycket eftersom jag inte direkt visste vad det betydde. Uttrycket betydde "fat ugly bitch" eller "fuck you bitch". Jag blev så illa berörd att all kraft rann ur mig. F U B. Insåg plötsligt att ingen nånsin - varken virtuellt eller i riktiga livet - har sagt något så fult åt mig. Jag vet inte om detta beror på att jag levt ett oerhört beskyddat och riskfritt liv eller om jag bara haft tur som undvikit idioter i hela mitt liv, men jag reagerade oväntat. Kände mig påhoppad, förolämpad, orättvist behandlad, bespottad, ja det kändes fan som att jag bar alla kvinnors lott i min kropp plötsligt, som att jag måste försvara världen mot sån här imbecill ondska - att man som helt oskyldig mänska bara kan vara med om att av en annan okänd mänska, som dessutom har LURAT en, bli kallad något så vansinnigt fult som inte ens STÄMMER, nää-ä, det fanns inte i min värld. Fick ta tag i sängkarmen för att riktigt sansa mig och inte börja med att systematiskt skälla ut karln och varna för honom i alla Bingo Blitz-, internet- och spelforum som finns, rabbla ner hans Facebook-sida med orden FUCK YOU YOU FUCKING RETARD CHAUVINIST PIG - tills jag insåg att det handlade om ett VIRTUELLT SPEL...
Slutsatsen blev att jag skrev "I wish you a fucking great life" med darrande händer och hjärtat dunkande i halsgropen. Sen blockade jag honom fort och sen gick jag omkring som ett spöke i flera timmar.

No comments: