Monday, January 20, 2014

icke-kameran

Min kamera har legat batterilös och död nu i säkert flera månader, men gudarna ska veta att jag varje morgon har tänkt på allt fint jag hade kunnat fotografera om jag bara hade haft förevigandets maskin med mig. Och medan jag går omkring på snöbeklädda kullar och frostiga fält, så har jag med jämna rum sett andra kameramuppar smyga omkring med sina Nikon-väskor, det är ju inte som att det är enbart jag som har ett öga för naturens skönhet just nu. Då tänker jag alltid på vad allt de fotograferar, vad de kan tänkas komma hem med för digitala spöken.

P.S. Hade jag haft med mig kameran, så hade det ändå blivit bara bilder i stil med Hund på snöig åker, Glad Hund i frostiga grästuvor, Suddig Hund bakom skarpa kvistar och Hoppande Hund i motljus.
Så det är kanske lika bra att det inte har blivit några bilder hittills.

No comments: