Thursday, January 16, 2014

Nämen snälla nån,

JAG BARA LATAR MIG. Usch, jag är både äcklad av och förtjust i den här situationen, det är meningen att jag ska läsa om islam och studera. Eller vafan det nu egentligen är meningen att jag ska göra. Jag skulle villa göra någon form av modereportage eller nån "spara pengar"-bilaga, jag har rätt många exempel på saker man kan göra själv eller hur man sparar på sina tillgångar så jag nästan tror att det skulle bli helt bra. TILL EXEMPEL KAN MAN

1. koka sitt kaffe så som pannkaffe i kastrull och hälla det genom en sil, så behöver man inte köpa melittapåsar (om man inte är en sån modern mupp att man kokar kaffe i nån fancy maskin så klart, vad vet jag hur folk lever).

2. när ett värmeljus brunnit slut, trycka ihop dem och hälla de små stearinresterna i ett annat ljus som sen i sin tur brinner längre (vad man nu sen ska med ljus till, det är en annan fråga).

3. plocka på sig alla pantburkar man ser. Det blir rätt mycket i längden.

4. roskisdyka

5. brödköa

och sen är det bara att laga chokokex på smör, socker, kakaopulver och mjöl när sötsakssuget faller in (för det gör det), undvika alla köpekakor, godis och importerade grönsaker, inte köpa nya kläder eller för all del, några krämer eller smink-attiraljer, stanna hemma och spela dataspel och måla kopior av Munch när alla andra går ut på krogen och så mitt i allt har man ekonomin i skick. Tadaa! Så lätt det var.
Nä ok, jag behöver sova. Förlåt gud och alla andra som straffar oss ibland, jag behöver sova, nu mitt på dan.

No comments: