Tuesday, February 25, 2014

Sen skulle jag...

Nöpp, här blir inga barn gjorda. Hahaha. Blev påmind om det där uttrycket för nån tid sen och det är ju bara bäst. Här är det riktigt pissljummet. Jag kan inte klaga och inte har jag det nåt speciellt lattjo lajbans heller. Mycket tankar på gång så klart, mest sånt där om vad man kunde göra, vad man borde göra.
1. Jag skulle villa ta och lära mig det där Reason en gång för alla och sen värpa ut ett par musikaliska midi-alster. I flera år har jag nu lite tummat på det där programmet men aldrig riktigt satt mig in i det.
2. Sen sku jag villa ta itu med mit låtskrivar-dragspelsprojekt. Men det är också sånt där som tar ett helt liv om man bara börjar.
3. Sen skulle jag på allvar villa börja montera tavlor, dvs köpa såna där fula landskapstavlor, riva ut innehållet och fylla dom med strunt som leksaksdelar, collage av passfoton som jag hittat, glittrande pärlor och plastdjur.
4. Och så serierna förstås.
5. Och ja, man kunde skriva en bok.
Jag är rädd för att det här livet kommer att sluta med att jag sitter på en hög med ogjorda saker.
Men nu är det sovdags.
I morgon, möte med professorn.

No comments: