Thursday, March 27, 2014

Platt som en pannkaka

Alltså, min gallblåsa är platt som en pannkaka. Den borde vara uppblåst och full med galla, redo för nästa chokladfest, men den är platt – antagligen för att en sten blockerar gången nånstans. Jaahas. Det underliga är att man typ klarar sig utan gallblåsan, eftersom levern också kan konsten att producera den galla vi behöver för att smälta mat. Gallblåsan aktiveras bara när vi äter något extra fettigt och det typ akut måste sprutas in en extra dos galla. Nu har jag seriöst bara lust att gå och sova. Ska på vidare genomlysningar, men först den fjortonde april. Så attans länge tills dess! Härnäst får jag, likt en gammal tant, undvika fet mat, gå med mina smärtstillande i fickan och hela tiden vara beredd på att stenen ska röra på sig och jag hamnar till akuten.

No comments: