Wednesday, March 19, 2014

Sjukdomsbloggen

Idag efter frukosten så fick jag nån form av anfall. Det smög sig på en, ont i övre magen i kombination med ryggont och så tilltog det tills jag inte visste vad jag skulle göra av mig. Kunde inte ligga, inte stå, inte sitta så det var bara att vrida på sig och hyperventilera för att det gjorde så fruktansvärt ont, satt som ett molande dovt band över bröstkorgen, så illa att rösten inte ens kom ut som den skulle. Sådär dålig har jag faktiskt aldrig känt mig förut, så det var en unik upplevelse av kallsvett och helvete. Samtidigt som det tryckte och värkte hade jag känslan av att allt stramar eller trycker så jag slet av mig kläderna i hopp om nån slags lindring (snyggt). Precis när J efter än 15 minuter tog luren för att ringa efter taxi till akuten så gick anfallet om, lika snabbt som det kom. Pustade ut och tänkte att vafan? Sen har den här dagen naturligtvis bara åkt ner längs med kakirännan. Har med jämna mellanrum känt samma tryck i mellangärdet/bröstet och fått stå och flämta framåtböjd några gånger, men till all tur kom inte det där allra värsta tillbaka. Har inte vågat äta annat än en skål med risnudlar och kokta morötter. Efter det blev det också genast värre.
Usch, i morgon på morgonen ska jag ringa studenthälsan och hoppas naturligtvis få gå på nån form av kontroll direkt sen på förmiddagen. Misstänker gallsten men jag är inte direkt i riskgruppen, nog för att det finns i släkten. Nåja, slut spekulerat och gonatt.

No comments: