Tuesday, June 10, 2014

Post

Jag får ett brev på posten - ett kort egentligen. Det innehåller kort och gott vänliga, stärkande ord; att jag ska lyssna på mig själv, att jag har förmågan att ta hand om mig själv. Ok, där står rent ut sagt "du är en stjärna"! Haha. Jag tänker tro på det idag. Inte bara idag förresten; alltid. Motgångar har alla, det gäller att se mellan dom, förbi dom, att uppleva nuet samtidigt som man undviker ett resultatinriktat framtidstänkande. Jag vet ju det här. Det är bara svårare att faktiskt leva som man lär.
I posthögen finns också ett annat brev, ett utlåtande från sjukhuset. "Hoikkarakenteinen hyväkuntoinen nainen" står där. Jag kan inte låta bli att flina. Jag vill gå på sjukhuset oftare, få såna där brev hem oftare: som en utställningshund är jag, välbyggd och i bra skick. Bara att skicka ut i världen. Jag tänker fan fixa mig igenom den här sommaren, jag tänker få det jag vill ha, göra det jag vet att jag kan göra.
Nu fan alltså.

No comments: