Tuesday, July 29, 2014

Jag kommer att få sota för att jag har det så j-a bra just nu

Jag är ensam i sommar-åbo, sprider disk och kläder omkring mig, plockar hallon, river ogräs i grönsakslandet, lyssnar på Zoom FM och följer med åskradarn likt en besatt. Igår drabbades jag av en sån där underlig känsla av att jag är lugnet före stormen, att min problemlösa tillvaro egentligen är helt galen och att jag inte jobbar tillräckligt för att vara förtjänt av den - och att jag därför kommer att få sota en dag för att jag har det så jävla bra som jag har det just nu. Man vaknar upp en måndag morgon utan några problem i världen, ingenting att göra, oändligt med mat i landet o i kylskåpet, pengar i plånboken, så köper jag glass och godis för över 10 euro. Har liksom känslan av att jag å ena sidan inte förtjänar den där tillvaron och att jag å andra sidan vägrar göra nånting annat, eller inte ens står ut med tanken på nåt annat än total frihet. Nåja. Nästa vecka jobbvecka.

3 comments:

M. Lindman said...

Glassa på du tycker jag; inga behöver man förtjäna så mycky, funderar arbetskritikern/svettgrisen från soffan. Hör av dig om det skulle smaka med en öl någon afton!

ponks said...

I morgon afton kanske? Idag ska jag ännu lorva mig här inomhus.

M. Lindman said...

Eminent, kan höras!