Wednesday, July 23, 2014

Sommarlullandet (bildvarning)

Om nån gissade att jag ligger och dinglar i hängmattor samtidigt som gässen tutar och jag dreglar ner i sanden, har blåbärsfläckar i baken och somnar i och med att vinglaset dimper ner ur min hand, så gissade den helt rätt. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna.

Manda gick och fyllde 10 år igår och har härmed levt längre än alla andra
Flat Coated retrievers som har funnits på den här adressen.

"Lite" båtbestyr. Nåt fel med motorns jag-vet-inte-vad och problem (naturligtvis).

Men här går det i alla fall lite undan.

Försök på sån där båt-selfie i solen. J får äntligen hålla i rodret själv med pappas
betryggande arm/hand inom säkert avstånd.

Pappa gör det han gör bäst i skärgården: kikar.

Mamma poserar och pekar mot något icke-existerande


Lummigt på Stora Tärnesören

och de fina sakerna på stenarna.

Mina simglasögon klär mig också bara alldeles förträffligt.
Gillar speciellt hur de blottar innehållet i mitt vänstra öga.


2 comments:

M. Lindman said...

Prima inlägg! Det känns nästan som man är med där i båtn, så livfulla är bilderna! Jag blev på gott humör av det här inlägget, det är bara bra med sommarlullande.

ponks said...

Tack :)