Wednesday, September 17, 2014

Mina mest störande egenskaper


För att tänka på något annat ännu en stund tänkte jag knåpa ihop en lista som jag hittade från en random blogg. En lista på ens tio mest störande egenskaper, inte i nån speciell rangordning dock. Det här kan bli lite enformigt, men...
1. Jag är SLARVIG och lämnar alltid alla saker jag använt i en osammanhängande hög. Det är störande, speciellt om man har att göra med sådana som inte är slarviga.
2. Jag är onödigt hetsig och kan vara elak och anklagande också, speciellt mot sådana som bryr sig om mig. En OERHÖRT störande egenskap, speciellt när jag annars är mån om att ge ett överlag bra intryck till andra.
3. Jag har svårt med att ta tag i saker och är en mästare på att skjuta upp saker jag borde göra idag till i morgon, i övermorgon och i all oändlighet. Detta är kanske inte speciellt störande för andra (snarare roande kanske) men mycket, mycket störande för mig själv.
4. Jag saknar förmågan att planera och kastar mig istället på uppgifter utan att ha en aning om vad jag håller på med. Lite planering innan hade lett till att uppgiften hade tagit säkert hälften mindre tid och energi, men saknar man planeringsförmåga så saknar man.

5. Jag tenderar att tappa bort mig i filmer och böcker typ direkt. Det går femton minuter och så har man inte följt med och har ingen aning om vad som försiggår.
6. Jag älskar meningslösa dataspel som tar timmar av min vakna tid.
7. Jag är dålig på att öva på saker – vill helst vara mästare direkt, vilket mestadels leder till att jag enbart sysslar med sådana saker som jag har lite talang för och aldrig blir riktigt bra på något.
8. Jag är löjligt impulsiv, vilket leder till att jag ofta gör förhastade och oeftertänkta beslut som leder mig in på helt knasiga vägar som jag sen hamnar nästla mig ur.
9. Jag har inte tålamod att skita. Det leder till att jag ibland hamnar gå på vessan flera gånger på raken, vilket leder till att man slösar vessapapper. (Can't believe I just wrote that.)
10. Jag är urkass på att tacka nej till saker jag blir ombedd att göra, vilket också hör ihop med 8:an.

AJJO! Jag glömde att inkludera hur lätt jag blir beroende av saker: personer, substanser, dåliga vanor, you name it. Det får bli en extra bonus nr 11.

No comments: