Thursday, September 18, 2014

Vessö calling

Nu har jag fått ett datum, TRETTONDE I ELFTE. Då ska gradun senast lämnas in – alltså finns det ännu lite utrymme för lek och rekreation innan jag skriver den där sista skiten på riktigt. Skrev igår en lista på vad som ännu behöver göras och när jag läser listan ur en utomståendes perspektiv ser det ju faktiskt ut som att jag har koll. Men när jag inte har det.
Äh, nu orkar vi inte tragga om det. Idag ska vi åka till Vessö med hundekipage. Har igen hand om Rölli medan dess ägare är i Benin, på Villa Karo dit tydligen var och varannan tycks hitta med några års mellanrum. Rölli är en jäkel till hund; oppfostrad och osäker men ändå en pojkhundsstropp. Kan inte påstå att jag hyser speciellt varma känslor för den hunden, speciellt när den inte lyder, men vad kan man nu med andras hundar. Hoppas den inte går förlorad i svampskogen.

Igår var jag i banken. Det kändes som ett skämt hur o-smidigt allt gick till där, men så var det också Nordea. Ska äntligen avsluta mitt svenska pengautsugarkonto. Idag läste jag att Finland planerar köpa in en rysk kärnreaktor som inte håller västerländska säkerhetsföreskrifter. Samtidigt satsar resten av Europa på förnybar energi. Vafan har folk för fel i det här landet? Har de somnat på soffan år 1977 och sen plötsligt vaknat upp i förra veckan? Det finns andra lösningar än kärnkraft, eller att blidka Ryssland genom att tacka ja till klantiga affärer. Dårskap.

No comments: