Tuesday, November 25, 2014

Gamla anteckningar

November. Man vaknar och lyckas aldrig riktigt luska av sig den där morgonrötan, nattens påminnelse om att vi alla har en del gemensamt med ruttna blad, mer eller mindre. Hela dagen går man och tycker att det är något som luktar som ett skämt, det är naturligtvis en själv och det vet man, man orkar bara inte tycka så jäkla illa om sig själv, jämt.
Igår när jag ominstallerade min dator och grävde bland en massa gamla filer, hittade jag en gammal text jag plitade ner nån gång cirka 2010, och blev med ens ivrig. Texten gjorde mig så glad att jag måste dela med mig av den:

-sitter o äter överbliven skollunch som mosats till på pakethållaren
-hittar mina fotavtryck som går liksom en stig runt sängen. jag har ett revir.
-upptäcker att man kan äta mera mat om man bara tillagar maten så att den blir god.
-märkte att man kan hitta ordet "tomat" i namnet Ristomatti Ratia
-lämnar en öl kvar i 12-packen, bara så att jag ska slippa vika ihop paffen
-är lite onödigt inspirerad med tanke på att jag nu ändå är officiellt arbetslös
-förstår inte hur folk lyckas med att smila nätt när nån tar ett foto av en. Jo förresten kunde jag det i Guatemala, men det vara bara för att jag inte ville förstöra andras semesterbilder
-försökte använda smörgåsen som mus
-Jaha och nu äter jag hennes avocado. Känns som om jag skulle äta på något som funnits invid hennes lår. Jag skulle aldrig köpa en avocado själv om det inte hade varit en helt sjukt speciell tillställning.
-delar mer musiksmak med fyllona i grannhuset än med sin pojkvän
-spelar piano med känsla och det låter lika illa som när jag gör det utan känsla
-trodde att jag såg en dvärg i butiken men det var bara en typ som steg in på en lägre trappa
-dödade en mal ganska brutalt och fick dåligt samvete
-är navelskåderska
-tycker om punkare men avskyr punk
-friskförklarade sig själv hos psykologen för att göra psykologen glad
-Presentidé: Vattenmelon med fint paketband runt, och sätt fast en vattenballong fylld med Jallu
-har lyckats inflammera en finne bakom glasögonskalmen. Finnen kommer aldrig att gå bort eftersom glasögonen alltid kommer att finnas där på och gång på gång återuppliva inflammationen.
-är nog en fjant av guds like. nu tänker jag i status updates-termer.
-hade en välformulerad tanke som försvann
-säger att libbsticka. Vilken eländig grönsak.
-undrar vad "hey ho" betyder på hindi. Mohammed rafi sjunger det hela tiden...
-är till och med retro när det kommer till svartsjuka (vad menade jag här???)

-luktade på datorn
-"Hundar som har Addisons sjukdom uppvisar diffusa symtom som allmän trötthet, muskelsvaghet, diarré, ökad törst och aptitlöshet."
Så det är det man har...
-Hur kan man beskylla en morot för att inte smaka bra där den börjar? (att inte äta morotsskaft)
-På riktigt, nu trodde jag att en röd ljusstump i min vita hylla var en notification. Time to stop using Facebook!

No comments: