Saturday, November 29, 2014

Sängnomad

Idag morse vaknade jag i Helsingfors. Det är underligt att tänka på nu, för det känns som en evighet sen. Man får som en gåva med tid om man stiger upp klockan åtta. Ändå är det sällan som det faktiskt blir av att man lorvar sig upp så tidigt. Hur som helst så vaknade jag upp på en kompis minst sagt knöliga soffa som såg så rolig ut att jag brast ut i skratt när jag insåg att jag skulle sova på den; för kort och med dynor som såg ut som om de skämtade och bara lekte att de hörde hemma i den där soffan. För säkerhets skull lade jag en yogamatta vid sidan av soffan om jag skulle få för mig att villa rulla ihop mig som en indisk guru på natten. Det behövde jag inte; sov utomordentligt bra på soffan, tycker alltid att jag gör det hos andra förresten. Jag sover absolut allra bäst överallt annanstans än i min egen säng. Är som gjord för att vara nomad, liksom hunden min. Egentligen borde vi väl bara couchsurfa som livsstil men gud när jag inte orkar med mänskor på det sättet.

No comments: