Monday, November 03, 2014

Simma ut i gråheten

Lite smått panikartad måndag som känns som söndag. Har kommit underfund med att jag nånstans ifrån ska skrapa ihop 10 studiepoäng inom november, så nu blir det till att lusläsa broschyrer och försöka hitta två kurser som man kunde tycka att kräver minst effort för att klara av. Mina alternativ är t.ex. att tenta en hinduism & buddhism-kurs eller att slarva mig igenom en läskurs om musikpedagogik. OM nån av de här ens finns på utbudet just nu. Det är ju liksom nån som ska examinera också... men man skulle ju kunna tro att det är andra än jag som vill att jag ska bli klar till jul, tex mupparna på min institution som håvar in pengar på min framgång.
Nej nu ska vi inte fundera mer på det, utan ta på springskorna och simma ut i gråheten.

No comments: