Tuesday, March 24, 2015

Det här med att inte gå och sova

Och så hände det sig igen att jag var vaken till kl. 2.05 istället för gå o lägga mig "innan midnatt" som jag hade föreställt mig. I morgon ska jag ha en produktiv dag, trots allt. Det har hänt jäkla mycket, men vet inte varför jag skulle börja skriva just nu, när jag precis hade bestämt mig för att gå i säng. Det är såhär jag fungerar; hittar på nån ny sysselsättning för att slippa gå och sova, fast det enda jag vill och har velat sen klockan tie, är att gå och sova. Ack nutidsmänskan och längtan efter spänning och utmaningar. Jag är så trött så ögonen går i kors. Herregud så omvälvande.

2 comments:

Anne L said...

Jag har samma nutidsmänniskofel! Fattar int hur det kan vara så svårt att gå och lägga sig i tid.

ponks said...

åh, jag vet. som att klockan tar timskutt om natten.