Friday, March 27, 2015

Ostsmörgås

1. Och så kom den dagen då jag insåg att jag har ätit ostsmörgåsar till morgonmål, middag och kvällsmat i jag vet inte hur många dagar. Ska även ta med mig ostsmörgåsar till jobbet i kväll. Det blir konsert och fest med mat och jag vet inte vad. Skulle. Inte. Orka. Eventuellt är jag såhär trött för att jag äter bara ostmörgås. Jag vet inte vad det är med mig, mat och det här med att orka ta hand om sig själv. Det blir aldrig till någonting. Jag har inget intresse för det.

2. Hur kan man komma på att skriva en låt med orden "we go on and on and on and on. On and on and on and on"? Om och om igen. Är det något jag missat? Är detta genialt?

3. Mili var idag ensam i en timme. De första 45 minuterna gick helt bra men sen blev det lite panik och ett par försynta ylningar och lite hit-o-ditspringande i videon. Men överlag får man betrakta detta som ett framsteg.

4. Nu regnar det. Det känns ovanligt.

5. Finlandssvenska är fult. Det är någonting pinsamt med finlandssvenskan. Den låter högfärdig eller pinsam. Finns inget där emellan. (Det är annat med dialekter).

6. Det ska komma en ny tevekanal för kvinnor. Frii heter den. Den är full av skit. Jag är trött på att det aldrig händer något radikalt.

7. Jag är nog överlag bara trött. Jag ska gå och duscha. Men först en bild av mitt senaste kap: en arabisk hingst. (I am going slightly mad.)

***UPPDATERING***
Blev så trött på mig själv och min slabbiga attityd att jag tog och slängde ihop en grönsakssoppa att ta med på jobb. Nu sörplar jag i mig den ur en plastbytta. Det smakar gudasaft, liv och styrka.


No comments: