Thursday, May 07, 2015

Karma brings back food

Från och till händer det att jag blir vidskeplig och börjar svamla om karma, och nu är det fantamej dags igen. Idag när jag gick till butiken satt det en tiggare utanför och jag bestämde mig för att slänga några slantar i tiggarens kopp, faktiskt med en tämligen egoistisk tanke i bakhuvudet att sånt där man ger ju alltid kommer tillbaka till en – enligt wiccanerna till och med trefalt! Jag tänkte ännu riktigt att nu ska vi se om och när och i vilken form jag på något sätt får nåt tillbaka.
Det hann knappt gå några timmar ens, så uppenbarar sig en attans shoppingpåse framför mig på vägen hem från stan. Vid sidan av påsen hade någon ännu radat upp ett par oöppnade yoghurtar, smör och sylt. Som framdukat åt mig. Tveklöst stoppade jag grejerna i min egen väska och nu är kylskåpet fullt med vidunderliga prylar (proteinyoghurt) som jag annars aldrig skulle få för mig att köpa själv. Sitter här och rapar Danone och är nöjd. Snart ska jag välta i mig en Piltti (!). Hejdå.

No comments: