Friday, June 05, 2015

Skaparkrapula

Ja, under de senaste dagarna har det omväxlingsvis inte gått så bra för mig. (Alla antecknar flitigt.) Jag vet faktiskt inte hur jag nånsin ska hitta ett jämnt flyt, en slags ström av skapande, lugn, arbete och vila. Tycker alltid att det är antingen eller; antingen är det superstressmednåtstortochöverviktigt eller så är det totalt jävla stillestånd. Medan jag håller på med något är jag alltid övertygad om att jag alltid ska vara sån där, alltid hålla på med nåt, "efter det här ska jag sy ihop två skjortor till en", jag inhandlar tyger och material, jag har grymma planer, jag får mycket gjort på kort tid, jag är ganska hetsig och involverar mig i nätdiskussioner och tycker att det jag har att säga är av oerhörd vikt. När jobbet/projektet/flowen tar slut är jag först alldeles euforisk över att nånting är klart och i ett par timmar ligger jag bara och lullar av självgodhet och känslan av att ha åstadkommit något. Men nästa morgon redan känner jag allting stänga av, får grym skaparkrapula och existentiell ångest, att laga mat är ett skämt, jag äter kexsmulor ur plastpåse, jag stirrar och stirrar och stirrar och orkar inte.
Just nu är jag så jävla trött och bö-ig att jag inte ens har orkat tvätta glasögonen, så ser allt detta som en eländig dimma bara. Hah!

No comments: