Wednesday, April 20, 2016

Psykisk ohälsa är på riktigt

Idag har jag varit fysiskt (!) sjuk, varit hemma och haft tid att tänka. Jag har fantamej utvecklat en riktigt genuin ilska gentemot sådana som inte tar psykisk ohälsa på allvar. Måste säga att jag nog lever i en sån beskyddad gull-värld i vilken mänskor respekterar och förstår varandra. Det existerade liksom inte i min värld att någon inte skulle ta ett psykiskt problem på allvar. Därför blev jag så förvånad när jag mötte sådana som helt tydligt bara fnyste åt panikångest, som att nån sitter och har hjärtklappning och dödsångest för att roa sig, ungefär. Hur kan man vara så kallsinnig och plump, att man sen dessutom går och högt avfärdar sånt där som "uppmärksamhetssökande"? Jag vet inte vad jag ska tro nåt mer. Satan.

2 comments:

Anonymous said...

D e lätt att inbilla sig att mänskor e känsliga, intelligenta o bildade om man omger sig med såna... faktum är att dom flesta mänskor inte bryr sig ett skit och har psykisk pansar som e ogenomtränglig. Du kan doppa dom i bedrövelse och så fort dom torkat är dom sig lika igen.

ponks said...

fint o poetiskt om sorgliga saker: "psykisk pansar som e ogenomtränglig". nämen usch, undra på att mycket är så svårt.