Thursday, September 22, 2016

Skrivandet såhär

Ibland får jag lite fel i huvudet av att gå på skrivkurs. Mestadels är det naturligtvis inspirerande och nyttigt för en att lära sig skriva och reflektera över det, men ibland så stannar man bara upp i tanken och frågar sig att vänta nu, LÄRA sig skriva? Vadå "lära sig"? Skriva "bra"? Vad är det egentligen att skriva bra, räcker det inte bara med att skriva? Jasså man ska ge ut en BOK? EN BOKA? Vem ska läsa den då? Vem har intresse för en bokajävel? Varför är det viktigt? Vem kan avgöra vad som är bra och inte bra?
Och så ba

Per är här.
Per skriver inte sitt namn liksom Pär.
Pär är däremot inte här, han är där.
Per är alltså här men inte där, där är Pär.
Sådär.

WHAT THE FUCK???
Och så tycker jag att jag läser bara samma texter upp och ner, det är berättelser hit och dit och inget överraskande, här inkluderar jag naturligtvis även mina egna texter, och så vill jag bara avfyra ett avgrundsvrål och sticka nån annanstans dit man inte skriver utan pratar, eller ritar, eller sjunger eller dissar varandra och slår varandra med stekspadar o kallar varann fula namn för att vi är så obota usliga och lättkränkta.

2 comments:

walopää said...

Perversen är ljuvlig

ponks said...

Haha, jag tänkte inte på att den var en pervers. Men naturligtvis var den det. Det är säkert perverst att tro sig lära sig "skriva bra".