Thursday, November 17, 2016

If you build it, will they come?

Ni skulle vara med mig nu. Jag är som en hybris-mupp som bara springer omkring och ropar jag jag jag, mig mig mig, min bok, min kalender, mitt liv, mitt allt. Tycker synd om J, men han har tålamod. Ibland pratar vi om helt olika saker men ändå med varandra, använder den andra lite som bollplank. Så är det när ett ego bor med ett annat.


Jag vet att det är så himla tråkigt med folks skrytande om hur bra det går för dem och sånt där, jag har inte det minsta tålamod med sånt själv, så förlåt på förhand om det låter så.
Idag har jag skurit, skurit, skurit (ut rutor) och sprungit mellan print och hem, för det blev vissa missar, som att luckorna printades på BÅDA sidorna, orkar inte gå in på det.
Det har kommit över 60 beställningar på julkalendrar nu och härmed säger jag nog ödmjukt bara att det här hade jag inte räknat med. Det är så himla ROLIGT!! Argh, hur ska jag få ord på det? Jag känner mig nästan elak som gjort bara en kalender som man får betala för i år, känns lite som att jag 1. dissar de som inte har pengar och som 2. att jag förvandlats till en kall businessman.
Men samtidigt så var det här ju ett TEST, att "if I build it, will they come?" Nu tycker jag då att jag fått ett sånt rungande svar av världen mina bekanta, det låter "yes, we'll come". Jag behövde den bekräftelsen. Hädanefter lovar jag att vara nät-trogen.
Och om du läser det här och inte har pengar, men jättegärna skulle villa ha en julkalender, eller annars av nån orsak bara tycker att du förtjänar en, till exempel om du själv är nån form av konstnär/pynjare och kan tänka dig att göra bytesaffär, skriv till mig då o så får du en, så klart, of course, no problem.

No comments: