Saturday, November 12, 2016

När det skiter sig


En sån här dag funderar jag till exempel på Macaulay Culkin, ni vet pojken från Home Alone. Hur är det egentligen är med honom? Allt jag har hört är att det inte går sådär jättebra för honom. Inte för att jag egentligen bryr mig, men jag tänker mig att det kommer en dag då man läser nån nyhet om att han har hittats död nånstans, på nåt hotellrum. Nån överdos, nån olycka. Så är man sådär, "oj, nej vad synd att det gick sådär". Det är ju lätt att det skiter sig för människor, och jag menar inte att man ska bry sig mer om någon bara för att den varit barnkändis nån gång. Det är bara enklare att ta en kändis som exempel eftersom alla känner till honom.
Min fråga kanske är: Hur mycket bryr vi oss egentligen när det skiter sig för någon? Kanske inte så mycket. Sen, när det är för sent, då kan vi alla vara överens om att det var jäkligt synd, alltihopa. Men det är så tröttsamt det där "ja, det är så synd". Man skulle tycka att det skulle borda finnas sätt att hjälpa och lyfta upp en medmänniska så länge den ännu lever.

No comments: