Friday, November 18, 2016

Tratt-hattifnatt

Men urk. Det regnar och jag har lätt krabulos. Gårdagen bara for iväg med mig, efter att jag var på skrivmöte med min handledare. Det blev öl och skumppa och på det, mera öl med J och kockarna, sen utgivningsfest med härliga Ylva Perera, sen lite dans och sen yrbollade jag hem genom stan - i ett ganska tidigt skede, redan halvett var jag hemma. Så i princip var jag tidigare i säng än jag brukar, men i sämre skick då.
Idag borde jag ta itu med åtminstone 40 st. kalendrar men just nu är jag så väldigt trög och har lite ont i magan också. Tror bara att jag tar itu med de som ska levereras imorgon och så tar vi resten sen.
Sköthunden är här igen och den här gången med ögoninflammation! Det är helt otroligt, hur kan man med gott samvete överlämna en sjuk hund åt nån annan medan man själv drar till Tammerfors? Svar: för att vi överlag tar så mycket bättre hand om den där hunden.

Stakis lilla tratt-hattifnatt

No comments: