Wednesday, December 07, 2016

Bara en liten nöt

Måste bara berätta en lite lustig anekdot (?) ur mitt liv som säger så mycket om min fåniga livssituation, tycker jag. Tycker att jag får så mycket lön hela tiden, då det ploppar in summor härifrån o därifrån, jag blir helt nämen ska ni nu också betala. Så jag har inte ens idats meddela om ett tillfälle som jag jobbade i oktober eftersom jag tycker att det kommer in helt tillräckligt med pengar in ändå. Lål. Poängen är alltså att det handlar om helt löjliga små summor som hade ställt till med enorma problem om jag t.ex. var ensamförsörjande eller bara ensam, men eftersom jag inte är det, och eftersom jag aldrig gör något, och eftersom jag äter typ bara makaroner, så blir det inte så dyrt att leva.

Jag minns när jag var på besök hos mommo för många år sen då jag jobbade som skolgångsbiträde, och jag bredbent satt och snackade om att "pengar har jag inga problem med". Och mommo fick nåt smärre fniss-anfall då hon tyckte att ingen säger så.

No comments: