Tuesday, December 13, 2016

Lovande gegga

Helgen kom och det blev fest och allt möjligt, men ja, så var inte riktigt nånting som jag hade föreställt mig. Det är väl ingens fel att det blir så, men ibland kommer saker bara inte riktigt i gång och man vet inte varför. Så kändes det i lördags. Allt fanns liksom där: musiken, mänskorna, humöret, men sen sitter alla bara ändå och väntar på att nåt ska hända. Eller så tyckte jag. Nåja, men klart det var angenämt ändå, tills jag blev full av gegga, och måndagen kom ganska tacksamt. Tänkte nästan att hurra, tillbaka till mitt eget liv! Här händer till exempel ett ljudkonstprojekt, hur pretentiöst låter inte det? Ska sätta ljud på en saga, det måste bli bra. Det MÅSTE helt enkelt bli bra detta (no pressure) för blir det bra finns det förhoppningsvis fler jobb att hämta just här. Eller så hoppas jag, nästa år. Klart jag tar chansen att få lorva omkring för mig själv ett bra tag på största allvar. Idag har jag bland annat gått omkring med min zoom-inspelare och smyginspelat folk som pratar, går och till sist lekt med vatten i bastuämbaret. Nu ska jag försöka ratta in bra ljud och sagolika melodier och så ska det bara bli guld detta.

No comments: