Sunday, January 08, 2017

Början av januari

Hej kära blogg, ursäkta att jag försummar dig. Det kanske är det nya året, det kanske är osäkerheten inför vad det ska innebära, det kanske är för lite eller för mycket, det kanske, kanske, kanske.

I alla fall. Detta har hänt:
1. Jag kom över juldepressionen
2. Jag var på en himla rolig hemmafest som jag kommer att leva på länge. Drog igång spel och frågelekar och allt världens: var högst antagligen himla irriterande och översittande men jag hade på nåt sätt i mig att måste-rikta-dig-utåt-nu-till-vilket-pris-som-helst efter den långa ensamhetskoman. Så det slutade med sanning eller konsekvens! Bland 30- och 40-åringar blir det faktiskt himla festligt. Det är otroligt hur basala frågor vi alltid egentligen har att göra med: som livsångesten, på olika sätt. Vad det ska bli av oss. Varför vi inte började sjunga, till exempel. Såna saker.
3. Jag har min första punkspelning på onsdag. Det kommer att gå bra. Kom dit.
4. Jag har lite jobbnojor men bara lite. Det blir nog bra.
5. Jag ska ta tag i det där romanprojektet, snart, igen. På allvar. Det är så konstigt, för jag är fortfarande helt löjligt säker på att det kommer att hålla, ifall jag bara ger fan på att ro det i land. Så det måste göras.
6. Det har blivit ljusare ute. Vet inte om det beror på snön eller om det verkligen redan har blivit märkbart ljusare ute. Säkert lite bådadera.
7. Har börjat dricka två liter vatten per dag med hjälp av appen Plant nanny. Det goda med den appen är att man inte bara tar hand om sig själv utan också en virtuell planta. Och vem vill nu att en virtuell planta ska torka ut och dö? Nå just det: ingen! Så nu ska jag ta reda på om detta för med sig några omvälvande livsförändringar som bättre ämnesomsättning och elastisk hy. Hittills har jag lärt mig att jag innan har druckit PÅ TOK för lite vatten. Mina inre organ måtte i tystnad ha kvidit i missnöje medan jag har smörgåsat på. Nu går jag omkring och skvalpar. Men det känns bra på nåt plan. Det jämnar nog ut sig. Redan nu, efter tre dagar, behöver jag itne springa på vessan stup i kvarten.

No comments: