Monday, February 20, 2017

Måndag

Ja men god måndag på allesamman. Jag sitter i ÅA:s datasal och låtsas studera, skriver på min antologitext och printar, stryker, funderar, snusar. Förde mina Doc Martens till skomakaren och en väska som behöver ny dragkedja också, nu satan blev det äntligen gjort. Det här är nåt jag har velat få gjort i flera år säkert, och så är de färdiga redan imorgon. Så typiskt! Var via lopptorget på Universitetsgatan också och handlade åt mig ett par byxor. Blev närapå förskräckt i pukukoppin, herregud så jag går omkring och ser ut. Som en spurgu, i skitit hår, ful mössa och oändligt hemska lököbyxor. Hamnade dra på mig mina nya byxor direkt för jag stod fan inte ut med att se på hur jag på riktigt såg ut.
Det är nog som att hela kroppen har brakat samman också. Jag behöver större byxor, och magen putar. Jag borde fan börja springa regelbundet, yoga borde jag också börja med, för att hålla den här arma kroppen vid något slags kondition. Det är hemskt att bli äldre när allting bara förfaller, likt en gammal gård eller någo. Det skulle behövas regelbundet arbete för att hålla sig i trim, men det här är ju ingenting jag prioriterar. Nå, vi ska se vartåt det här banar. För tillfället vänder jag mig mest bara inåt, till det jag har att säga och det jag vill skriva. Man får väl ha det så också ibland. Framgången låter vänta på sig, men man drar sina strån hit och dit och hoppas att man klarar sig en månad till.

No comments: