Thursday, February 16, 2017

Och så vidare i all oändlighet

Lyssnade på Ricky Gervais som smakade på hot sauce och pratade på Youtube igår, och där sa han nåt som jag tyckte var så träffande. Att folk idag blir kränkta för att andra inte respekterar deras åsikter. DET tycker jag sätter fingret på allt som jag har så svårt med nuförtiden. Debattklimatet. Allt. Att folk bara tutar ut sina åsikter utan belägg och utan att lyssna på motargument.

"Men jag TYCKER såhär. Och jag måste få tycka såhär, du kan inte säga att jag inte får tycka såhär." "Men om du har fel då?"
"Det handlar inte om det, det handlar om att du försöker trycka ner mig pga min åsikt."
"Nej, jag försöker bara förklara vad du har fått om bakfoten."

Och så vidare och så vidare i all oändlighet.

Det finns egentligen en massa annat jag kunde skr,
äh vi tar det en annan gång. Det är för mycket nu.

No comments: