Tuesday, October 10, 2017

Nyheter och icke-nyheter

Det var väl ett lustigt sammanträffande att jag här i förra inlägget skrev "som om man skulle ha fått beskedet att man är gravid", för nu tror jag fan att jag är det. Jag är ju inte säker, såklart, jag går nu och tror att jag är gravid varje gång som min kropp visar tecken på att bete sig annorlunda, så antagligen är jag ju inte det. Jag vet också att man inte brukar snacka om sånt här vitt och brett i offentligheten, normen är ju att man väntar tills man är alldeles hundra procent säker på att man har ett friskt, växande barn i magen och SEN basunerar man ut nyheten som om det var något stort och mirakulöst: jag väntar barn. Men jag är nu inte normen, så ska det vara sagt. Antingen är jag gravid, eller så inte, det var väl en nyhet? Alla älskar nyheter.

7 comments:

Kugge said...

Lotta du är bäst! Hoppas på en mini-Lotta! <3

ponks said...

Hehehe, skrämmande tanke. Could we handle it, är frågan.

linnea p. said...

Hihii, instämmer såklart med Kugge! Och om ni kunde hantera det? HAH! Bara galant. :)

ponks said...

Nåh det vet man alltså inte! Men nu är jag nojig. Nojig över the possibility och nojig över att jag har sagt det högt.

linnea p. said...

Jo sorry, menade inte att bagatellisera och förstår förstås nojan, eller alltså att den finns. Ändå, älskar att du gjorde så här med nyheten oavsett om den är en sådan eller en icke-nyhet!

ponks said...

Ingen fara! En av mina rädslor är att få just nån hyped-up-version av antingen mig eller J. Fast nu är jag nog mest nyfiken på hur det går för er (i väntan på nästa inlägg).

walopää said...

En hyped up version av dig OCH j. Muahhhhah! Vad vore bättre än det! ♡♡♡ Kan ni nu inte bara gå in för att göra den där ungen.