Wednesday, December 20, 2017

Julen - svår att förbise

Jaha, nu är det som så att den där julen och dess ankomst inte går att förneka längre. Idag köpte jag en ynklig metallstjärna från Frälsningsarméns lopptorg, den kostade en euro och ingen lampa rymdes i den. Nu hänger den i alla fall och dinglar vid ett fönster så hurra, mål nästan uppnått. Ville ha en stjärna men blev så less på tanken att sätta pengar på nåt så onödigt som julkrimskrams.
Min dygnsrytm är så uppåt väggarna, svårt att avgöra när det blev såhär och hur, vill egentligen mest bara konstatera att det här med julen och allt det nog kommer helt i rättan tid, med tanke på mitt fortsatta leverne. Ibland känns det bara så tydligt i mig att jag är gjord till att leda mig själv in i fördärvet.

2 comments:

Anonymous said...

Nää, sluta. Vad hände med boken? Refusering och du gav opp? Eller är den på G nånstans? Ge inte opp, den måste ju vara bra. Gun, jag vill läsa om henne.
/wp

ponks said...

Det är in progress, wp! Jag har absolut inte gett upp.